Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Działdowo

Kolorowy pasek

 

Informacja o rejestrze oraz sposób udostępniania danych w nim zawartych<

 

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Adres

Urząd Gminy Działdowo
ul. Księżodworska 10
13-200 Działdowo

Osoba kontaktowa

Danuta Dolińska (pok. nr 32)

Numer telefonu

23 697 0749

 

 

Rejestr prowadzony jest w Referacie Oświaty, Kultury, Zdrowia i Promocji

 

Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U.2019 poz. 409 ze zm.), prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Żłobkiem lub klubem dziecięcym jest każda jednostka organizacyjna, która niezależnie od nazwy wykonuje zadania określone w art. 10 ustawy tzn. w szczególności:

1) zapewnia dziecku opiekę w warunkach zbliżonych do domowych;

2) gwarantuje dziecku właściwą opiekę pielęgnacyjną oraz edukacyjną, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;

3) prowadzi zajęcia opiekuńczo-wychowawcze i edukacyjne uwzględniające rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwy do jego wieku. 

Rejestr prowadzi i publikuje wójt właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego przy użyciu systemu teleinformatycznego.

Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem żłobka lub klubu dziecięcego z rejestru odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia pod adresem: https://empatia.mpips.gov.pl/

Przed przystąpieniem do składania wniosku o wpis do rejestru niezbędne jest wcześniejsze założenie konta na Portalu Emp@tia co wiąże się z koniecznością posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Informacje jak założyć profil zaufany można znaleźć pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany

Wpis do rejestru następuje nie później niż do 7 dni od złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku. W tym terminie za pośrednictwem portalu Emp@tia składający wniosek otrzymuje zaświadczenie o wpisie do rejestru.

Zgodnie z art. 35 ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 w przypadku zmian danych lub informacji w rejestrze, podmiot wpisany do rejestru, zobowiązany jest za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) w terminie do:

 1) 14 dni od dnia zaistnienia zmian wystąpić do organy prowadzącego rejestr (wójta, burmistrza, prezydenta) z wnioskiem o zmianę danych lub informacji. Dotyczy to zmian następujących danych:

  • nazwy, imienia i nazwiska, siedziby lub adresu podmioty prowadzącego żłobek lub klub;
  • numerów NIP lub REGON podmiotu prowadzącego żłobek;
  • miejsca prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  • informacji o zawieszeniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  • zmiany liczby miejsc w żłobku/klubie dziecięcym;
  • informacji czy żłobek, klub jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych.

2) 3 dni od dnia zaistnienia zmian samodzielnie uaktualnić dane w portalu Emp@tia w przypadku zmian pozostałych danych z rejestru w tym przede wszystkim zmian:

  • godzin pracy żłobka/klubu dziecięcego;
  • adresu poczty elektronicznej lub nr telefonu;
  • liczby dzieci zapisanych do żłobka/klubu dziecięcego;
  • wysokości opłat w żłobku/klubie dziecięcym.

Zgodnie z art. 32 ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 wykreślenie z rejestru żłobków i klubów następuje w przypadku:

1) złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie żłobka lub klubu dziecięcego;

2) wykreślenia podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta na skutek nieusunięcia przez podmiot w wyznaczonym terminie nieprawidłowości w prowadzeniu placówki.

3) Przekazania we wniosku o wpis do rejestru lub w załącznikach do wniosku informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.

Załączniki

Rejestr żłobków klubów dziecięcych (126.7kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Podmiot udostępniający:Danuta Dolińska
Źródło informacji:Marcin Stenkel
Data utworzenia:2016-08-01 12:41:24
Wprowadził do systemu:Marcin Stenkel
Data wprowadzenia:2016-08-01 12:32:51
Opublikował:Marcin Stenkel
Data publikacji:2016-08-01 12:42:06
Ostatnia zmiana:2019-11-13 14:34:50
Ilość wyświetleń:1625
Urząd Gminy w Działdowie
ul.Księżodworska 10, 13-200 Działdowo

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij